Dzień dobry kochani.

W tym tygodniu popracujemy z Mapą Polski, abyście mieli więcej wiadomości jak zaczniecie wakacyjne podróże.

1.Karta pracy, cz. 4, s. 60

2.Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby „Wakacyjne podróże”. Załącznik

Książka s. 84–85

Rozmowa na temat opowiadania.

− Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

− Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

− Jakie kontynenty były widoczne na globusie? ( obracamy globus, jeśli mamy w domu i samodzielnie lub przy pomocy rodzica odczytujecie nazwy kontynentów).

− Co wskazywał palec Olka?

− Co wskazywał palec taty?

− Gdzie chciała pojechać mama?

− Co wspominała cały czas Ada?

− Co wskazywał palec Ady?

- Gdzie ona chciała pojechać na wakacje

3. Otwórzcie mapę Polski i wskażcie Morze Bałtyckie. Odczytajcie nazwy miejscowości leżących na Wybrzeżu.

4. Praca plastyczna „ Wakacje na Wybrzeżu”.

Z teczki wyciągamy kartę 4, potrzebne będą: kartka z bloku technicznego, klej, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą.

- Wypychanie z karty gotowych elementów.

- Malowanie kartki z bloku technicznego tak, aby była podzielona na trzy pasy: żółty (piasek na plaży), niebieski (morze), jasnoniebieski (niebo).

- Przyklejanie poszczególnych elementów w odpowiednich miejscach na wyschniętej, pomalowanej kartce.

5. Karta pracy, cz. 4, s. 61.

6. Ćwiczenia w czytaniu. Czytanie tekstu o wyjściu mamy, Olka i Ady do kina na film o małpce.

Książka s. 92–93

7. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

Przygotowujemy z teczki: liczmany, kartoniki z liczbami i znakami: +, −, =

Zadanie 1.

Na hali, na hali

10 owiec juhas pasie

Dwie w góry mu uciekły.

Ile teraz masz owiec, juhasie?

Układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Układają działanie: 10 – 2 = 8 Odpowiadają na pytanie: Teraz jest 8 owiec.

Tak samo postępują przy innych zadaniach.

Zadanie 2.

Do zagrody 9 owiec

wpędził juhas młody.

Ale cztery starsze owce

uciekły z zagrody.

Policz teraz szybko mi –

ile owiec w zagrodzie śpi?

Zadanie 3.

Na hali, na hali

raz się tak zdarzyło,

że do 7 starszych owiec

3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi –

ile wszystkich owiec

w zagrodzie śpi?

Zadanie 4.

Na łące pod górą

juhas owce pasie;

cztery czarne owce

i pięć białych hasa.

Ile wszystkich owiec

jest w stadzie juhasa?

8. Wskazywanie pasm górskich na mapie; odczytywanie ich nazw samodzielnie lub z pomocą rodzica; zwrócenie uwagi na kolorystykę pasm górskich na mapie. Załącznik

9. Malowanie gór farbami na pogniecionej kartce. Potrzebne będą : farby plakatowe, kartka, pędzelek, kartka z bloku technicznego. Dzieci formują z pogniecionego papieru pasmo górskie, przyklejają je na kartce z bloku technicznego; malują farbami plakatowymi na różne odcienie brązu; malują drzewa iglaste u podnóża gór.

10. Karta pracy, cz. 4, s. 62.

11. Napiszcie w zeszycie słowo- wakacje i słowa które Wam się kojarzą z wakacjami.

12. Karta pracy, cz. 4, s. 62–63

13. Zachęcam do nauki skakania na skakance.

14. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 77. Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych na zdjęciach. Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.

15. Karty pracy, cz. 4, s. 64−67

16. Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

Pędzi po torze szybko, z daleka, bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem. Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

Ma maskę, a pod nią konie, cylindry – nie na głowie. A w środku siedzi człowiek. (samochód)

Ta wielka latająca maszyna owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

17. Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech”

Nadchodzą wakacje,

słoneczna pora.

Słoneczny uśmiech

śle więc przedszkolak.

I tym uśmiechem

ze słonkiem razem

ogrzeje wszystkie

nadmorskie plaże.

Promienny uśmiech

prześle też górom,

by się nie kryły

za wielką chmurą.

Ma jeszcze uśmiech

dla wszystkich dzieci.

Niech im w wakacje

słoneczko świeci.

Rozmowa na temat wiersza:

− Kto przesyłał uśmiechy?

− Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?

− Dlaczego przesyłał je dzieciom?

18. Karty pracy, cz. 4, s. 68–71.

19. Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 78–79. Czytanie wyrazów. Pisanie po ich śladach. Czytanie tekstu. Odpowiadanie na pytania. Wskazywanie odpowiednich zdjęć.

20. Układanie puzzli – Łąka latem. Wyciągamy z teczki kartę z puzzlami przedstawiającymi łąkę latem.

 

Pozdrawiam Was serdecznie.

Pani Ania



Załączniki: